To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
در هزاره جات چه گذشت؟

در هزاره جات چه گذشت؟

سید محمد رضا علوی

آن‌چه در این وجیزه آمده است مشتی از خروار و یکی از هزار است؛ شما می‌توانید بنا برمنطق استقرائی و فعالیت ذهنی، مفاد و مندرجات این نبشته را بر سراسر هزاره‌جات تسری دهید و به‌این نتیجه برسید که در دوران منحوس جهاد و در شرایط خلاء قدرت و فقدان قانون، گروه‌های جهادی و روحانیون محلی با مال و جان و عِرض و ناموس مردم بی‌پناه چه کرده‌اند! در یک کلام: اعمالی مرتکب شده‌اند که روی تاریخ را سیاه نموده و قلم از بازگویی آن شرم دارد. آن‌چه در ذیل می‌خوانید مناظره‌ی کتبی میان دونفر در فضای مجازی است که ‌یکی از آنان «خان‌زاده» است و از موضع قربانی شدن توسط ملاّیان محلی و تفنگ به‌دوشان خودسر سخن می‌زند و مظالم بی‌شمار آنان را بر ملا می‌سازد؛ دیگری «مُلّای روشنفکر» است که از مواضع مُلّاهای محلی دفاع می‌کند و عمل مُلّایان را مبارزه‌ی طبقاتی و گامی در جهت تأمین عدالت و برابری آدمیان می‌خواند! با عنایت به‌این حقیقت که جنس ملاّیان در تمام ادیان و مذهب علی‌الاصول جزء طبقات بالای جامعه هستند، می‌توانند منادی مبارزه‌ی طبقاتی هم باشند یا خیر؛ خود بحث دیگری است که اصلاً وارد آن نمی‌شویم. خواننده می‌تواند با استناد به‌دلایل میدانی و واقعیت‌های تاریخی، به‌آسانی قضاوت نماید که یک طرف این مناظره (نجافی) با مهارتی که در لفاظی و قلم‌زنی دارد، تخنیک و پلیتیک می‌زند و مانند وکلای کارکشته‌ی محاکم (که مردم عوام به‌آنان دعوی‌جلاّب می‌گویند) برآن است تا قلب حقیقت نماید، سیاه را سفید، و باطل را حق جلوه دهد.

Views: 73
Downloads: 80
Language: Dari
Category: History books
File Type: Pdf
File Size: 2.38 MB

This content was uploaded by our user in good faith, assuming they have permission to share this book. If you own the copyright and believe it is wrongfully on our website, please follow our simple DMCA procedure by clicking here to request removal.

Comments
Quotes

The first step toward success is taken when you refuse to be a captive of the environment in which you first find yourself.

Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.

A good book has no ending.

Between the pages of a book is a wonderful place to be.

Great books help you understand, and they help you feel understood.

Our incomes are like our shoes; if too small, they gall and pinch us; but if too large, they cause us to stumble and to trip.

When you’re feeling blue or things are a little flat

Let him who would enjoy a good future waste none of his present.