To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
زندگی نامه محمدمصطفی محمدیار || Biography of "Mohammad Mustafa Muhammadyar"

زندگی نامه محمدمصطفی محمدیار || Biography of "Mohammad Mustafa Muhammadyar"

417
Mohammad Mustafa Muhammadyar || محمدمصطفی محمدیار
2023-01-18 18:41:35

نام نویسنده: محمدمصطفی محمدیار (کارشناس ارشد در رشته حقوق خصوصی)

Writer’s name: Mohammad Mustafa Muhammadyar

محمدمصطفی که نام خانوادگی او محمدیار و در قوم، از محمدزایی‏های باغ علی مردان، ناحیه اول کابل بودند، در منطقه هریپور مربوط به صوبه سرحد پاکستان در تاریخ ۱۹ میزان ۱۳۶۸ مطابق به ۱۰ اکتبر ۱۹۸۹ تولد شده بود. او روخوانی قرآن کریم را پیش از آغاز مکتب، به اتمام رساند و سپس مکتب را در مکاتب خصوصی آن کشور آغاز کرد. زمان که صنف پنج بود، نسبت عشق که به وطن داشت، با اقناع خانواده، به سوی میهن عودت کردند.

او از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ مکتب را در لیسه عالی حبیبیه ادامه داده و به اکمال رساند. محمدیار از اوان کودکی علاقه به کتاب و مطالعه داشت؛ همین امر بود که هر زمان پول از طرف خانواده برای خرید لباس نیز اگر دریافت میکرد، آن را هزینه خرید کتاب و شمولیت در آموزشگاه‏های مختلف میکرد. همین گونه او چندصد جلد کتاب چاپی در خانه و چندهزار جلد کتاب در رایانه داشت. یگانه روز که در طول عمر خود کتاب نخوانده بود، روز ازدواج او بود که آن را ناشی از حجم بالای کارهای مرسوم و رایج برای روز عروسی و مراسم آن میدانست؛ ولی همواره میگفت که اگر کمی بهتر برنامه ریزی میکردم، حتمن همان یک روز را نیز چند صفحه از کتاب را خوانده میتوانستم.

غیر از همان یک روز فوق، دیگر هرگز بهانه‏ی برای دوری از کتاب و مطالعه برای او وجود نداشته است. این سعی و تلاش وی بوده که تا تاریخ نگارش این گزارش از زندگی او، هشتاد قطعه شهادت‏نامه، تصدیقنامه و تحسین‏نامه از مکتب، دانشگاه، آموزشگاه و سایر نهادهای آموزشی در دست داشته است.

مصطفی بر مبنای این فکر زیسته است که، انسان همواره حاصل زحمات دیگران را استفاده میکند و لذا تا زمان باردوش جامعه است که دوباره در مقابل این نیکی جامعه، خود نیز برای نسل‏های بعدی، از خود تولید و محصول به جا بگذارد و بدین طریق باردوش بودن خود، روی شانه‏های دیگران را جبران بکند. به سبب این شوق شدید وی بود که در تاریخ ۴ اپریل ۲۰۲۰ نخستین اثر و نوشته وی تحت عنوان «جرایم جنسی اشخاص خنثا در کودجزا» در «روزنامه صبح کابل» به نشر رسید. سپس او به نوشته‏های خود در بخش‏های حقوقی (رشته تحصیلی وی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)، دینی، تربیتی، اخلاقی و اجتماعی ادامه داده است که تا هنگام نشر این زندگینامه وی، به تعداد ۳۳ عنوان مقاله او در رسانه‏های مختلف به نشر رسیده است.

در پایان، زندگی او را اصل‏های همچون تلاش، ورزش، نگارش و خوانش شکل میدهد.

لینک این مقاله در وبسایت «پانزده»

https://panzda.com/?p=4805

صفحه فیسبوک مربوط به عکاسی از همین نویسنده

https://www.facebook.com/PhotographyMuhammadZai

صفحه تویتر همین نویسنده، برای دستیافتن به لینک سایر نوشته‏ها و مقاله‏های وی که در دیگر رسانه‏ها به نشر رسیده‏اند

https://twitter.com/Mohamma06817432

صفحه لینکدن همین نویسنده، برای اطلاع از سایر سویه تعلیمی، تحصیلی و تجربه و سابقه کاری وی

https://www.linkedin.com/in/mohammad-mustafa-muhammadyar-16099b17

Recommended Articles