To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
امتحان شهروندی هالند Inburgeringsexamen

امتحان شهروندی هالند Inburgeringsexamen

136
Faridon Delsoz Niazai
2024-03-14 07:14:30

معلومات کامل در خصوص امتحان شهروندی هالند ( Inburgeringsexamen )

آزمون شهروندی برای همه اجباری نیست و فقط اگر بخواهید اقامت دائم و یا پاسپورت هالند را بگیرید باید این آزمون را پاس کنید.
مهم ترین مورد این هست که سطح آزمون inburgering برای اغلب افراد که تاریخ ورودشان قبل از جنوری ۲۰۲۲ بوده، سطح A2 هست. اما غالب ورودی های بعد از سال ۲۰۲۲ باید سطح زبان B1 را امتحان بدهند.
ولی همیشه باید برای بدست آوردن اطلاعات دقیق، از طریق تماس و یا ورود به بخش mijn inburgering با DigiD شخصی خودتان، سایت https://inburgeren.nl را چک کنید تا از شرایط دقیق امتحان خود مطمئن شوید.
 
مفاد آزمون شهروندی:
به صورت کلی آزمون شهروندی دارای 7 بخش هست:

۱- آزمون آشنایی با جامعه هالند یا KNM:

این آزمون ۴۰ تا ۴۴ سوال دارد که باید درطی ۴۵ دقیقه پاسخ داده شود و معمولا حداقل پاسخ درست مورد نیاز برای قبولی در این آزمون ۲۸ سوال هست.
سوالات این آزمون هم به صورت شنیداری luisteren بوده که شامل پاسخ دادن به سوالات یک مکالمه می باشد و هم اطلاعات عمومی در مورد جغرافیا، تاریخ، سیاست و ... هالند هست که با توجه به کتاب KNM که درباره دوره کلاس زبان میخوانید، میتوانید به سوالات مربوطه پاسخ دهید.

۲- آزمون مهارت خواندن Lezen:

این آزمون ۲۵ سوال دارد که باید در طول ۶۵ دقیقه پاسخ داده شود و حدنصاب قبولی در آن معمولا ۱۸ پاسخ درست می باشد. سوالات بصورت درک مطلب بوده و از یک متن چند سوال تستی پرسیده می شود.

۳-آزمون مهارت شنیدن Luisteren:

این آزمون هم ۲۵ سوال دارد که باید در طی ۴۵ دقیقه پاسخ داده شود و حداقل تعداد جواب درست برای قبولی در این آزمون ۱۹ پاسخ درست می باشد، در این آزمون، سوالاتی بر پایه عکس و فیلم و پاسخ دادن به سوال بر حسب تصاویر مربوطه، مطرح می شود.

۴- آزمون صحبت کردن Spreken:

این آزمون ۲۴ سوال دارد که در مدت ۳۵ دقیقه پاسخ داده می شود. آزمون مهارت صحبت کردن، از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل ۱۲ سوال (از آسان به سخت) بوده که شامل پرسش و پاسخ و یا جمله سازی در مورد تصاویر می باشد. بخش دوم هم ۱۲ سوال دارد که می شنوید و قسمتی از مکالمه یا جمله را بصورت تستی کامل می کنید. حداقل امتیاز قبولی هم ۶ هست اما اینکه چند تا سوال رو درست جواب بدید قبول می‌شید معمولا به سختی سوالات بستگی داره در قسمت اول و قسمت دوم هم باید به ۹ تا سوال از ۱۲ تا سوال جواب درست بدهید.

۵- ازمون مهارت نوشتاری یا Schrijven:

این آزمون نیز ۳۵ دقیقه به طول می انجامد و شامل ۴ سوال تکمیل یک فرم، نگارش یک ایمیل، یک نامه و یک متن در حد یک پاراگراف می باشد.

۶- آزمون آمادگی برای بازار کار هالند Oriëntatie Nederlandse Arbeidsmarkt یا به اختصار ONA:

اگر در ۶ ماه قبل از آزمون در هالند کار کرده باشید( به غیر از کارهای داوطلبانه) نیازی به انجام این آزمون نیست و از انجام آن معاف می‌شوید(معمولا افراد با ویزای کاری از این بخش معاف می شوند) در صورتی که شرایط معاف شدن را دارید باید درخواست معاف شدن را از طریق سایت بفرستید.

7- دوره het participatieverklaringstraject (PVT)

این دوره توسط شهرداری محل زندگی شما برگزار میگردد و شامل workshop های مختلف در زمینه های مختلف مورد نیاز زندگی در هالند شامل قوانین، حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی و... در هالند میگردد. این دوره امتحان ندارد و به شما در انتهای دوره مدرکی برای گواهی شرکت در دوره داده خواهد شد.

-نکات مهم برای شرکت در آزمون شهروندی هالند:

اینکه چه آزمون را در چه زمانی و کجا امتحان بدهید در اختیار خود شماست و شما در هنگام ثبت نام می توانید زمان و مکان و همچنین موارد امتحانی آزمونتان را انتخاب کنید. یعنی می توانید موارد امتحانی را در تاریخهای متفاوت(حتی با فاصله چند ماه) یا حتی همه را در یک روز انجام دهید.
در هنگام ثبت نام آزمون و قبل از انجام آن شما تعهد می دهید سوالات آزمون را با هیچ فرد دیگری به صورت کلامی یا در اینترنت و سوشیال مدیا به اشتراک نگذارید و حتی از سوالات عکس نگیرید و اگر اینکار را انجام دهید مشمول پیگرد قانونی می شوید.
حداکثر نمره در هر کدام از مهارت های آزمون inburgerings معادل ۱۰ هست و حداقل نمره قبولی هم در هر کدام از مهارت ها ۶ از ۱۰ هست.
تمام موارد آزمون حتی مهارت صحبت کردن یا Spreken توسط کامپیوتر انجام می شود و کلا هیج فرد ممتحنی وجود ندارد. جواب آزمون ها معمولا بین ۳-۴ روز تا ۸ هفته طول می کشد.

Faridon Delsoz Niazai
Faridon Delsoz Niazai 4 months ago
Recommended Articles