To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
کتاب های من

کتاب های من

859
Mustafa Omarzai
2020-12-22 02:44:46

کتاب های من

مصطفی عمرزی

به معنی ردیف، در این مجموعه، هفتاد عنوان کتابم را گنجانده ام. این سلسله در بیش از 15 سال، شکل گرفته است. در این باب چنانی که در تنظیم اداری آن می نویسند و معمول است، می توان به تعاریفی اشار کرد که متعارف اند؛ اما با مجموعه ی «کتاب های من»، حداقل در این برهه که بیش از چهل بهار عمرم را گذرانده ام، نقطه ای عطف شده که در مقاطع حساس، خوب و بد زنده گی من، مقدری در احاطه ی هویت افغان و واحد سیاسی افغانستان، بازتاب اندیشه ها و خواسته هایی ست که اگر درک وجدانی، رسالت ملی و ایمانی نبود، محال بود در زمینه ای سبز شود که با ایدیالوژی هایی در چهل سال پسین کیمیاوی می کنند تا اصالت های ما تا ریشه ها بخشکند. 

حالا که مجموعه ی مُعرف بیش از 15 سال زحمات شبانه روز را باز هم به خاطر ادای دین در برابر مردم و وطن، تقدیم می کنم، همچنان توجه دارم که از دریچه ی آن، ورود به داشته هایی آسان شود که در درگیری بی امان با مخالفان این مردم و این مملکت، محتوای سنگین دارند. با این حال، این واقعیت نیز برجاست که ناگزیر تا سال های دیگر نیز باید بخشی از ظرفیت های خویش را وقف زمینه های تحمیلی جنگ و زنجیره های وابسته به آن ها کنیم. 

در طول سال های بحران، اگر روشنگری ها و روشنفکری های قشر نخبه ی افغان نبودند، بدون شک که مردم ما در چهار راه حوادث و درمانده گی ها، آشفته تر می ماندند. به هر طریق، رساندن پیام های صلاح، حتی اگر نیازمند بازخوانی و تجدید آرایش آرایه های سنگین فرهنگی ما هم باشند، در جامعه ای مانند افغانستان، واجب است. 

با تمام حال و هوای جنگ، نگرانی، دلُهره و بحران، اما همچنان امیدوارم تا در فرصت های «روی آرامش»، «کتاب های ما!»، توحید شوند. 

لینک دانلود این کتاب:

https://www.ketabton.com/book/13737

Mustafa Omarzai
Mustafa Omarzai 3 years ago
Recommended Articles