To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
تفاوت بین سیول انجنیر و مهندس معمار

تفاوت بین سیول انجنیر و مهندس معمار

456
Faridon Delsoz Niazai
2023-04-04 06:43:09

تفاوت بین سیول انجنیر و مهندس معمار:

سیول انجنیر (مهندس عمران) که اصطلاح انگلیسی آن  Civil Engineer بوده و مهندس (معمار) که اصطلاح انگلیسی آن Architecture  می باشد، ممکن است وظایف مشترکی داشته باشند، اما مسئولیت‌های اصلی آنها متفاوت از یکدیگر است. در حیطه ساخت و ساز، مهندسان عمران و معماران وظایف حیاتی دارند که بسیاری از آنها مشابه هستند. هدف نهایی آنها تقریبا یکسان است و قرار است که از هیچ، ساختمانی شیک و مقاوم بسازند. در زندگی حرفه‌ای نیز این دو باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند و به خوبی با هم همکاری کنند.

مهندس عمران کیست؟

برای اینکه بدانید چطور مهندس عمران شویم، باید بدانیم کار مهندس عمران یا civil engineer چیست. مهندسان عمران بر روی عناصر ساختاری طراحی جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، سیستم‌های آب و سدها تمرکز دارد. نقش اصلی آنها طراحی این ساختارها و برنامه ریزی پروژه‌ها است. اگرچه آنها بیشتر وقت خود را در دفاتر خود می‌گذرانند، اما برای نظارت بر کار باید به ساختمان‌ها سرکشی و مراجعه کنند.
مهم ترین نکات تبدیل شدن به یک مهندس عمران موفق این است که، مهندسان عمران باید در ریاضیات و حل مسئله مهارت داشته و قوی باشند. امکان ندارد که پروژه‌ای در حال اجرا باشد و مشکلاتی در آن رخ ندهد. این مهندسان عمران هستند که بعد از استخدام با توانایی خود در حل مسئله، می‌توانند این مشکلات را رفع کنند.

وظایف شغلی مهندسان عمران

• طراحی زیرساخت‌ها با استفاده از برنامه‌های طراحی، هم در شرکت‌های خصوصی و هم در شرکت‌های دولتی
• آزمایش روی مصالح ساختمانی مختلف
• نظارت بر پروژه‌ها و قوی کردن زیرساخت‌ها
• انجام عملیات‌های مختلف نقشه برداری
• رعایت قوانین و مقررات دقیق هنگام طراحی برای جلوگیری از خطرات احتمالی در ساخت سازه و ساختمان‌ها

معمار کیست؟

وظیفه یک معمار این است که به طراحی فضای ساختمان، عملکرد و زیبایی شناسی یک سازه نگاه کند و نظر خود را اعلام کنند. وظیفه یک مهندس عمران، طراحی و برنامه ریزی سازه‌ها است. این در حالی است که، یک معمار باید طرح را از نظر شکل، رنگ و کارایی بررسی کند.
شغل یک معمار بسیار خلاقانه و بصری است و به زیبایی شناسی بسیاری نیاز دارد. در پروژه‌های مختلف ساختمانی این معماران هستند که نظر نهایی را در مورد زیبایی کار می‌دهند و تأیید می‌کنند که ساختمان مورد پسند مشتریان قرار می‌گیرد.
یک معمار بر روی چندین جنبه از پروژه نظارت دارد. آنها باید بسیار سازمان یافته عمل کنند و بتوانند چند وظیفه را با هم انجام دهند.

وظایف شغلی معمار

• تدوین و برنامه ریزی طرح برای مشخصات ظاهری ساختمان
• تنظیم قرارداد با مشتریان
• طراحی و ارائه طرح به مشتریان
• تخمین بودجه و زمان مورد نیاز برای یک پروژه
• ارائه ایده‌های خلاقانه ارزشمند به مهندسان عمران

عمران بهتر است یا معماری؟

به هیچ عنوان نمی‌توان عنوان کرد که کدام یک از این دو رشته بهتر است و کدام برای کار می‌تواند باشد. علاقه و توانایی های خود دانسته و بعداً به انتخاب یکی ازین دو باید شتافت.
لازم به ذکر است که توسط تست MBTI می توانیم شخصیت و توانایی های خود را محک بزنیم که در مورد این تست در پست بعدی این صفحه معلومات مفصل ارائه خواهد شد.

Recommended Articles